Aviationlive2
αυτή τη στιγμή βλέπετε το φόρουμ σαν επισκέπτης και υπαρχουν τμηματα που δεν μπορειτε να δειτε , παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση


ευχαριστώ.


At the moment you see the Forum as a guest and are not able to see some topic's, please log in or register to gain full access to the forum

thank you.

Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

View previous topic View next topic Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by gvla on Mon Jan 02, 2012 9:02 am

Το μονο που δεν λενε ειναι οτι δεν υπαρχει Α340 σε τετοια version και θα επρεπε η ΠΑ να πληρωσει σε καποια εταιρεια (ΒΕDEC λεγεται) για να τροποποιησει το αεροπλανο....Δεν νομιζω οτι ΠΑ δεν εξετασε αυτη την εκδοχη. Απο τη αλλη 2+ χρονια προσπαθουνε να τα πουλησουν και τα 124 εκ ειναι σαφως περισοτερα απο αυτα που επιασαν την προηγουμενη φορα καπου 94 εκ ευρω.
avatar
gvla
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 776
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-22

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by the_ripper on Mon Jan 02, 2012 9:10 am

μα στο λεει οτι θα γινοταν τροποποιησεις γιατι ειναι 330 η εκδοση του τανκερ , αλλα σαφως θα ειχε μικροτερο κοστος η τροποποιηση παρα η αγορα νεου

αλλα αν τα πουλουσαν στην ΠΑ στην ουσια θα τα πουλουσαν στον εαυτο τους και δεν θα θα φαινοταν το κερδος στα χαρτια σαν εσοδο του κρατους

(και στις τσεπες μερικων , γιατι δεν νομιζω να μην προσπαθησε κανεις να βγαλει οτι μπορει )

_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
the_ripper
Moderator
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 119
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-18

http://www.elgreko.gr

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by tasoscorsair on Tue Jan 03, 2012 12:28 am

the_ripper wrote:(και στις τσεπες μερικων , γιατι δεν νομιζω να μην προσπαθησε κανεις να βγαλει οτι μπορει )

+1 Wink
avatar
tasoscorsair
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 234
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-10-02
Τόπος : Athenss

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by gvla on Tue Jan 03, 2012 11:03 am

Απο οτι φαινεται σημερα η τελικη τιμη ειναι 31 εκ. ευρω. Κατι δεν παει καλα σε αυτη τη χωρα...μαλλον για παλιοσιδερα τα πουλησαν.
avatar
gvla
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 776
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-22

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by tasoscorsair on Tue Jan 03, 2012 12:14 pm

Για scrap να τα πουλάγανε, πιό πολλά θα έπερναν!!!

Προ ενός συγκλονιστικού σκανδάλου που δίνει διαστάσεις άγριας λεηλασίας στην περιουσία της Ελλάδας, βρίσκεται πλέον η χώρα στην υπόθεση της πώλησης των τεσσάρων Airbus A340-300, μια υπόθεση που αποκάλυψε χθες το defencenet.gr, καθώς σήμερα ομολογείται από την Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων ότι η τιμή πώλησης των αεροσκαφών δεν ήταν 40,4 εκατ. δολάρια (31 εκατ. ευρώ) το ένα (όπως γράψαμε χθες) αλλά 40,4 εκατ. δολάρια ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ!

Αναζητώντας το κόστος πώλησης των αεροσκαφών το οποίο δεν είχε ανακοινωθεί παρά την πώληση των αεροσκαφών προπαραμονή των Χριστουγέννων (έχει την σημασία του αυτό...) σε αμερικανικό οικονομικό δελτίο βρήκαμε ότι πουλήθηκαν αντί 40,4 εκατ. δολαρίων και θεωρήσαμε ότι αυτό αφορούσε την τιμή ανα μονάδα.

Αφού το κόστος αυτή την στιγμή των μεταχειρισμένων αεροσκαφών του τύπου κυμαίνεται μεταξύ 27 και 60 εκατ. ευρώ ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Με το κάθε νέο αεροσκάφος να κοστίζει 164 εκατ. ευρώ!

Γράφαμε χθες:

"Η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν 31 εκατ. ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία η Π.Α. προ διετίας σκόπευε να τα μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Apollo Aviation Group".

Κάναμε λάθος!

Κάναμε λάθος γιατί δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι σήμερα με τέτοιο κλίμα μπορούν να υπάρξουν τέτοιες σκανδαλώδεις αποφάσεις.

Κάναμε λάθος γιατί ακόμα κι εμείς δεν μπορέσαμε να διανοηθούμε την έκταση της εν ψυχρώ λεηλασίας της περιουσίας του ελληνικού λαού.

Απολογούμαστε και ζητούμε συγγνώμη από τους αναγνώστες μας γιατί δεν σταθήκαμε ικανοί, έστω να φανταστούμε (αφού δεν υπήρχε από πουθενά επίσημη ενημέρωση) ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι ικανοί για όλα, ακόμα και να πουλήσουν στο 25% της ελάχιστης αξίας της, περιουσία του δημοσίου.

Το τίμημα της πώλησης για τα τέσσερα τετρακινητήρια αεροσκάφη ήταν μόλις 10,1 εκατ. δολάρια το ένα βάσει την ανακοίνωσης που εξέδωσε πρν λίγο η Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ)!

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, που χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή έως το Σεπτέμβριο του 2009, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο συνεργασίας με την τρόικα που ελέγχει διαρκώς την υπέρβαση των σχετικών προθεσμιών.

Kατά τον πρώτο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό λέει η ΔΕΑΑ στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρεία (Cirrus International) που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής.

Μετά από εξέταση των υπολοίπων προσφορών που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο αυτού του πρώτου διαγωνισμού και τις σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του από τη ΔΕΑΑ.

Πρόκειται για αεροσκάφη τα οποία βρίσκονταν σε αρκετά καλή κατάσταση με τουλάχιστον 15 χρόνια πτητικής ζωής μπροστά τους και για τα οποία είχε εκφράσει ενδιαφέρον η Π.Α. τον Σετέμβριο του 2010 για να τα μετατρέψει σε εναέρια τάνκερ και να λύσει το πρόβλημα του μικρού χρόνου παραμονής στις περιοχές ενδιαφέροντος ειδικά επάνω από την Ανατολική Μεσόγειο.

Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

avatar
tasoscorsair
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 234
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-10-02
Τόπος : Athenss

Back to top Go down

Πώς "πέταξαν" 31 εκατ. ευρώ από τα ταμεία της Proton Bank στα ... Airbus A340-300

Post by tasoscorsair on Wed Jan 04, 2012 4:02 am

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΣΑΣ ΣΗΚΩΘΕΙ Η ΤΡΙΧΑ

[You must be registered and logged in to see this image.]

Διαστάσεις πολιτικής βόμβας για την κυβέρνηση Λ.Παπαδήμου αποκτά η υπόθεση της πώλησης των τεσσάρων Airbus A340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, όχι μόνο για το εξευτελιστικό τίμημα των 31 εκατ. ευρώ (πρόκειται περισσότερο περί δωρεάς, παρά αγοράς), αλλά και για την προέλευση αυτών των χρημάτων και για το ποιοι κρύβονται πίσω από την μυστηριώδη «αμερικανική» εταιρεία, με έδρα… τα νησιά Kέϊμαν, την Apollo Aviation που τα αγόρασε. Κυρίως, όμως, για την προέλευση των χρημάτων, που διατέθηκαν για την αγορά τους.

Πέντε υπουργοί της κυβέρνησης Λ.Παπαδήμου, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος και οι υπουργοί Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γ. Παπακωνσταντίνου, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Βορίδης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γ. Κουτρουμάνης, υπέγραψαν για μία πώληση κρατικής περιουσίας που στην καλύτερη περίπτωση μόνο η πολιτική ευθύνη που τους αναλογεί θα έπρεπε να τους προβληματίσει πολύ σοβαρά. Όλα αυτά, βέβαια, σε μία κανονική χώρα…

Με κορυφαίο υπεύθυνο φυσικά τον πρωθυπουργό Λ.Παπαδήμο, ο οποίος δεν είναι δυνατόν να μην γνώριζε τις λεπτομέρειες για την πρώτη πώληση κρατικής περιουσίας.

Ας δούμε από την αρχή την υπόθεση: Κατά την πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ο νέος ιδιοκτήτης Marfin Group δεν ήθελε να κρατήσει τα τέσσερα αεροσκάφη γιατί σκόπευε να περικόψει, όπως και έκανε τις υπερατλαντικές πτήσεις και έτσι τα τέσσερα αεροσκάφη, σχετικά νεότευκτα (παράδοσης 1999) έμειναν στην ιδιοκτησία του κράτους. Η Π.Α. με αρχηγό τον Β.Κλόκοζα είχε ενδιαφερθεί το 2010 για τα αεροσκάφη, προκειμένου να μετατραπούν σε εναέρια τάνκερ, αλλά η υπόθεση δεν προχώρησε, για άγνωστους λόγους.

Μία εταιρεία, η Cirrus το 2009 προσφέρει 97 εκατ. αλλά η υπόθεση δεν προχωρά για επίσης άγνωστους λόγους. Ο δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011.

Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας. Αυτό αναφέρει η σημερινή απάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων. Και εδώ έχουμε μία πρώτη σύγκρουση με την... λογική: Πλειοδότης η Apollo Aviation Group, αλλά σύμφωνα με προγενέστερη ανακοίνωση στην Διαύγεια, της κυβέρνησης η αποτίμηση της αξίας των Airbus, έγινε στις … 23 Δεκεμβρίου από την εταιρεία SL Εngineering & Services!

Το γράφουν στην Διαύγεια: «Την από 23 Δεκεμβρίου 2011 επιτόπια και ενδελεχή αποτίμηση της αξίας των Αεροσκαφών που διενεργήθηκε από τον ανεξάρτητο σύμβουλο αποτίμησης εταιρία SL ENGINEERING & SERVICES». Άρα αποτιμήθηκαν και πουλήθηκαν τα αεροσκάφη την ίδια μέρα του Δεκεμβρίου, στον πλειοδότη που είχε αναδειχθεί με πλήρη μυστικότητα από τον … Αύγουστο!

Δηλαδή είχαν ανακηρύξει πλειοδότη τέσσερις μήνες πριν την αποτίμηση (!) την οποία έκανε μία εταιρεία ακόμα πιο μυστηριώδης από την Apollo. Μέχρι εδώ και σε σχέση με την τιμή που πουλήθηκαν τα αεροσκάφη θα ήταν ένα απλό, συνηθισμένο … κρατικό σκάνδαλο.

Αλλά ακριβώς ένα χρόνο πριν στα κεντρικά γραφεία της Proton Bank, στις 24 Δεκεμβρίου (κάποιοι φαίνεται έχουν για γούρι να κάνουν χρυσοφόρες μπίζνες παραμονές Χριστουγέννων) εμφανίζεται στα γραφεία της αμαρτωλής Proton Bank του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ο επενδυτικός όμιλος Sciens του επιχειρηµατία Γ.Ρ., και ζητεί δανειοδότηση 35 εκατ. ευρώ. Τυχαίο; Όχι και τόσο.

Όπως γράφει το πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος για το σκάνδαλο της Proton Bank, η κυρία Βασιλική Αθανάσογλου, εκτός από σύζυγος του τότε διευθύνοντος συµβούλου της Proton κ. Αντώνη Αθανάσογλου, στενού συνεργάτη, για την ακρίβεια υπαλλήλου αφού ήταν μεγαλομέτοχος της Proton Bank, του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη είναι και συνεργαζόμενη δικηγόρος με τον επενδυτικό όμιλο.

Για την ακρίβεια στις 24 Δεκεμβρίου 2010 εμφανίζεται στην Proton Bank και αιτείται δάνειο 35 εκατ. ευρώ για «κτηματομεσιτικές δραστηριότητες» η θυγατρική της Sciens, η Cyprus Properties & Holdings Ltd, η οποία ιδρύθηκε την … Παρασκευή 24 ∆εκεµβρίου 2010 ως offshore εταιρεία µε έδρα τις νήσους Κέιµαν!

Την ίδια ηµέρα, της ίδρυσής της, παραµονή Χριστουγέννων, η Cyprus Properties & Holdings Ltd, κατέθεσε αίτηση στην Proton Bank για δάνειο 35 εκατ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε την Τετάρτη 29 ∆εκεµβρίου και ... εκταµιεύθηκε αυθηµερόν!

Ωστόσο, όπως σηµειώνουν οι ελεγκτές της ΤτΕ, το επίσηµο εισηγητικό έγινε δύο µήνες µετά, στις 21 Φεβρουαρίου 2011! Σ’ αυτό, προσθέτουν, αναφέρεται ότι «το δάνειο θα χρησιµοποιηθεί για επενδυτική εξαγορά στον χώρο του real estate, χωρίς ωστόσο να δίνονται περαιτέρω διευκρινίσεις, αν και η εκταµίευση είχε ήδη πραγµατοποιηθεί».

Η πώληση των περιουσιακών στοιχείων με τα οποία θα καλύπτονταν το δάνειο της Sciens προέρχεται από την εκτίμηση της ίδιας της εταιρείας και οι δανειακές ροές του fund στηρίζονται στη γενική ρευστότητα του ήδη υπερδανεισμένου ομίλου Sciens, όπως σημειώνει η ΤτΕ. Τελικός δικαιούχος της Cyprus (δικαιοδοσία Κέιμαν) είναι το Fund Sciens.

Μια άλλη εταιρεία του ίδιου συγκροτήματος, η Ζ ΜΑΝ Cyprus (κυπριακή), δίνει μηδενικά μερίσματα τα δύο τελευταία πριν από την δανειοδότησή της χρόνια και δανειοδοτείται από την Ρroton από το 2007, έχοντας ρυθμίσει δύο φορές το δάνειό της κι έχοντας ένα υπόλοιπο χρηματοδότησης, στο τέλος Μαρτίου του 2011, ύψους 8,2 εκατ. ευρώ.

Η Sciens Διεθνών Συμμετοχών, που δεν είναι σε θέση να υποστηρίξει την αποπληρωμή των δανείων της (το ύψος του ενός είναι της τάξης των 70 εκατ. ευρώ) προς την Τράπεζα Πειραιώς, παίρνει βραχυπρόθεσμο δανεισμό 25 εκατομμυρίων ευρώ από την Proton, εκτός από τα 35 της θυγατρικής.

Συνολικά ο όμιλος Sciens Διεθνών Συμμετοχών, παρατηρεί η ΤτΕ, αυξάνει κατά 60 εκατ. ευρώ το 2010 τον δανεισμό του από την Proton, ενώ παράλληλα οι δανειακές του υποχρεώσεις, ύψους 22 εκατ. ευρώ, προς την Τράπεζα Πειραιώς που έληγαν το 2010, μετατίθενται για το 2011 και το 2013...

Εν πάση περιπτώσει η σχέση του fund Sciens με την Proton Bank του Λ.Λαυρεντιάδη μπορεί να περιγραφεί ως πατέρα προς γιου: Όποτε ξεμένει ο γιος ζητάει λεφτά και τα παίρνει την ίδια ημέρα. Μόνο που τα λεφτά του πατέρα είναι τα λεφτά των μετόχων της τράπεζας που τελικά πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους με τον πρόσφατο νόμο που έγινε ειδικά για την Proton Bank και πρόκειται για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ…

Φαίνεται όμως ότι στα Κέϊμαν, τον παράδεισο των υπεράκτιων εταιρειών η Sciens, έχει ήδη κάνει ενδιαφέρουσες γνωριμίες: Βρίσκει κάποιους ανθρώπους οι οποίοι αγοράζουν αεροσκάφη σε τιμή ευκαιρίας και τα μεταπωλούν είτε ολόκληρα είτε ως ανταλλακτικά. Και αποφασίζει, να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αυτής. Ποια είναι η νέα επένδυση του fund Sciens; Ο ... νυν αγοραστής των Airbus 340-300. Η Apollo Aviation!

Όπου το 2010 η Sciens, όπως μας πληροφορεί και το site της Apollo (.http://www.apollo.aero/pr/4) αναζητεί και άλλους επενδυτές για την εταιρεία ΤΟΥΣ. Πληροφορίες μας λένε, ότι στο fund ανήκει το 50% της Apollo, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει.

Πόσο πουλήθηκαν-χαρίστηκαν τα τέσσερα Airbus; 31 εκατ. ευρώ. Πόση ήταν η δανειοδότηση-σκάνδαλο της Sciens, που αναφέρεται στο πόρισμα των ελεγκτών της ΤτΕ; 35 εκατ. ευρώ! Είχε άλλο ρευστό η Sciens; «Όχι» λέει η TτΕ. «Υπερδανεισμένη» την χαρακτηρίζει. Ποιος κρύβεται πίσω από την Apollo Aviation; Η Sciens. Eλληνική, ελληνικότατη. Τόσο ελληνική, όσο και ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης…

Το γνώριζαν οι υπουργοί που υπέγραφαν την πώληση; Το βέβαιο είναι ότι κάποιοι γνώριζαν. Η μεθόδευση δείχνει ότι κάποιοι γνώριζαν…

Τα ερωτήματα είναι πολλά. Πάρα πολλά. Και χρήζουν άμεσης απάντησης. Γιατί υπάρχει στον Ποινικό Κώδικα ένα αδίκημα που λέγεται νομιμοποίηση χρημάτων από παράνομες δραστηριότητες. Και το σκάνδαλο με τις δανειοδοτήσεις της Proton Bank είναι παράνομη δραστηριότητα.

Θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία...

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
avatar
tasoscorsair
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 234
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-10-02
Τόπος : Athenss

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by Mix on Wed Jan 04, 2012 6:54 am

So they sold those planes for 30 million each or whole lot?
Is some info about planes available such as year of manufacture, flying hours and alike?
avatar
Mix
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 363
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-10-09

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by gvla on Wed Jan 04, 2012 10:32 am

Ανακοίνωση της κυβέρνησης σχετικά με την πώληση των τεσσάρων Airbus A340-300

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]



Συντάχθηκε απο τον/την deepred001 | 04 Ιανουαρίου 2012


Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα για την πώληση από το ελληνικό Δημόσιο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300 που χρησιμοποιούσε η παλιά «Ολυμπιακή Αεροπορία» και οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές», από τη Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), ανακοινώνονται τα εξής:

1.Η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, που χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή έως τον Σεπτέμβριο του 2009, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο συνεργασίας με την τρόικα που ελέγχει διαρκώς την υπέρβαση των σχετικών προθεσμιών.

2.Κατά τον πρώτο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την ΔΕΑΑ στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρία (Cirrus International) που είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής. Μετά από εξέταση των υπολοίπων προσφορών που είχαν υποβληθεί στο πλαίσιο αυτού του πρώτου διαγωνισμού και τις σχετικές εισηγήσεις των χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του από τη ΔΕΑΑ.

Από τον Σεπτέμβριο του 2009 έως σήμερα, την καθημερινή διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών (στάθμευση, ασφάλιση, ελάχιστη συντήρηση κλπ.) ασκεί η υπό εκκαθάριση εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα τέσσερα αεροσκάφη βρίσκονταν σε preservation mode (δηλαδή, στην ελάχιστη συντήρηση που επιβάλει η Airbus για αεροσκάφη τα οποία δεν βρίσκονται σε λειτουργία). Σύμφωνα δε με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.

3.Ο δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011. Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας. Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια). Επισημαίνεται επίσης ότι κάποιες εταιρίες εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη ατύπως και εκτός του πλαισίου της διαγωνιστικής διαδικασίας, συνεπώς δεν μπορούσαν να ληφθούν υπόψη σύμφωνα με τον νόμο.

Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και κατακυρώθηκε βάσει των εισηγήσεων που υπεβλήθησαν στη ΔΕΑΑ από τον χρηματοοικονομικό και το νομικό σύμβουλο για κατακύρωση στην πλειοδότρια εταιρία.

Σημειώνεται ότι η διεθνής αγορά γι' αυτόν τον τύπο αεροσκαφών βαίνει μειούμενη επειδή εκτιμήθηκαν από τους αερομεταφορείς ως κοστοβόρα (εξάλλου και η Airbus διέκοψε πρόσφατα την παραγωγή τους). Οποιαδήποτε δε περαιτέρω καθυστέρηση ως προς την πώληση, πέραν του χρονικού ορίου που είχε τεθεί από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής, θα ενείχε σημαντικό κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερης ή μάλλον ραγδαίας απαξίωσης των από διετίας σταθμευμένων αεροσκαφών για τεχνικούς λόγους (λήξη ισχύος και άλλων ανταλλακτικών και μερών). Συνεπώς, εάν αποφασιζόταν να επανακηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε ουσιαστικά σε ακόμη μικρότερες προσφορές ή και σε παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας, ενώ το κόστος του ελληνικού Δημοσίου για την διαχείριση των αεροσκαφών από την υπό εκκαθάριση Ολυμπιακή θα συνεχιζόταν να αυξάνεται.

Η προσφορά της πλειοδότριας εταιρίας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με το νόμο.

4.Τέλος, επισημαίνεται ότι θέματα που σχετίζονται με τους μετόχους ή ιδιοκτήτες της πλειοδότριας εταιρίας δεν αφορούν τη διαγωνιστική διαδικασία ούτε εξετάστηκαν κατά τη διάρκειά της αφού δεν συνδέονται με τους όρους και τα κριτήριά της.

[You must be registered and logged in to see this link.]

Υπουργείο Οικονομικών
avatar
gvla
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 776
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-22

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by gvla on Wed Jan 04, 2012 10:40 am

For MIX :they were sold all 4 for 31 milion euros. They were delivered in 1999 but in the market are not wanted since greek goverment who owns them tried from 2009 to sell them.
avatar
gvla
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 776
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-22

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by Mix on Thu Jan 05, 2012 6:28 am

They could give them for free along with the bow and some nice package
avatar
Mix
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 363
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-10-09

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by leferisag on Thu Jan 05, 2012 12:01 pm

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!!!! Ειναι τελικα απιστευτη αυτη η χωρα ακομα και σε αυτην την δισχερη οικονομικη κατασταση μας συνεχιζουμε ακαθεκτα να χανουμε ευκαιριες κριμα...
avatar
leferisag
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 101
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-30

Back to top Go down

Re: Λεηλασία: Πούλησαν 4 Airbus αξίας 660 εκατ. ευρώ 124 εκατ. ενώ τα ήθελε η ΠΑ!

Post by gvla on Thu Jan 05, 2012 12:14 pm

Σε συνέχεια των όσων γράφαμε νωρίτερα σήμερα σχετικά με την πώληση των τεσσάρων Airbus A340 της παλαιάς Ολυμπιακής, περισσότερα ερωτηματικά παρά απαντήσεις δημιουργούν οι επιπλέον εξηγήσεις της Γραμματείας της ΔΕΑΑ (Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων) σχετικά με το θέμα.

Το πρώτο βέβαια ζήτημα αποτελεί το γεγονός ότι η απόφαση 198 της ΔΕΑΑ για την κατακύρωση του διαγωνισμού υπέρ του πρώτου πλειοδότη, φέρεται να έχει γίνει την ίδια ημέρα που έγινε η «επιτόπια και ενδελεχή» αποτίμηση της αξίας των αεροσκαφών από την εταιρία Engineering & Services LTD. Ακόμη και εάν δεχθούμε ότι η ΔΕΑΑ παρέλαβε εκείνη την ημέρα -23/12- την αναφορά της εκτίμησης, η αυθημερόν έκδοση της απόφασης, (σαν η εκτίμηση απλώς να επικύρωνε την απόφαση) δεν συνάδει με την εικόνα «του όλα έγιναν νόμιμα» που προωθεί η ΔΕΑΑ. [Να υπενθυμίζουμε το ρητό περί της γυναίκας του Καίσαρα ή είναι πολύ κλισέ].

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι η αρχικά επιλεχθείσα εκτιμήτρια Grand Thornton, αντικαταστάθηκε από την SL Engineering & Services LTD όταν η πρώτη δήλωσε αδυναμία ολοκλήρωσης της διαδικασίας πριν τα μέσα Ιανουαρίου. Η ανάγκη για την αντικατάσταση δικαιολογείται από την ΔΕΑΑ στο πρίσμα της απαίτησης ολοκλήρωσης της πώλησης στα πλαίσια των δεσμεύσεων αποκρατικοποιήσεων που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση υπό το… μνημόνιο. Έτσι δεν υπήρχε χρόνος. (γιατί αυτό μας θυμίζει κάτι… κατεπείγουσες προμήθειεςWink

Ακόμη όμως και εάν δεχθούμε όλα τα παραπάνω σαν «νόμιμα» (νομότυπα θα λέγαμε και μάλιστα άκρως επιεικώς), αναπάντητο παραμένει το ερώτημα, πως η εκτίμηση της αξίας των αεροσκαφών έγινε σχεδόν πέντε μήνες μετά το άνοιγμα των προσφορών που έγινε τον Αύγουστο, με την λήξη του διαγωνισμού (20 Ιουνίου 2011). Υπήρχε προηγούμενη εκτίμηση ή η διαδικασία μέχρι του σημείου εκείνου βασίστηκε στην αξιολόγηση του προηγούμενου διαγωνισμού του 2010, που, όπως είχαμε αναφέρει στην προηγούμενη ανάρτησή μας κηρύχτηκε άγονος; Διαφορετικά η «καθ΄όλα νόμιμη» διαδικασία της ΔΕΑΑ απέκτησε πράγματι την «σφραγίδα» της «νομιμότητας» με την εκτίμηση της 23ης Δεκεμβρίου, την ημέρα που εκδόθηκε.

Όλα τα παραπάνω βέβαια δεν αποτελούν απόδειξη ότι τα αεροπλάνα «ξεπουλήθηκαν» όπως κάποιοι σπεύδουν να χαρακτηρίσουν, αλλά σίγουρα είναι πολύ ισχυρές ενδείξεις σοβαρών ευθυνών που πρέπει να αναζητηθούν.

Εμείς όμως θέλουμε να σταματήσουμε σε μια άλλη πτυχή του θέματος, όπου σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΕΑΑ, από τον Σεπτέμβριο του 2009 που πραγματοποιήθηκε η τελευταία πτήση των Α340 έως σήμερα, την διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών ασκεί η υπό εκκαθάριση εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο. Οι υποχρεώσεις της περιλαμβάνουν την στάθμευση, ασφάλιση αλλά ειδικά την συντήρηση-διατήρηση, η οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση γινόταν με τις οδηγίες της κατασκευάστριας εταιρίας για το είδος της διαδικασίας (preservation mode). Το ερώτημα που εγείρεται είναι εάν η διαδικασία που επιλέχθηκε είχε επιπτώσεις στην τελική αξία των αεροσκαφών ή θα έπρεπε, έστω και με κόστος να διατηρηθούν τα αεροπλάνα σε άλλη κατάσταση με την παράλληλη επίσπευση της διαδικασίας πώλησης (για τις καθυστερήσεις της οποίας και πάλι υπάρχουν ευθύνες).

Συνέχεια του ερωτήματος βέβαια είναι εάν η επιλεγείσα διαδικασία εκτελέστηκε σωστά στη διάρκεια της ακινησίας ή εγκαταλείφθηκε μετά από κάποιο χρονικό διάστημα λόγω αδυναμίας καταβολής του τιμήματος αλλά και αδυναμίας τεχνικής υποστήριξης μετά την μετάπτωση της τεχνικής βάσης της ΟΑ στο νέο σχήμα;

Σχετικά με την κατάσταση πάντως των αεροσκαφών υπάρχουν πληροφορίες ότι τα δυο από αυτά είχαν αναλώσει τους κύκλους χρήσης και απαιτούσαν γενική επισκευή-ανακατασκευή (D check) ενώ σε δυο εκκρεμούσε η αντικατάσταση των σκελών προσγείωσης, μια επισκευή πολύ μεγάλου κόστους. Συνάδουν άραγε τα παραπάνω με την εκτίμηση της συμβούλου εταιρίας Lazard ότι απαιτούντο 47 εκατομμύρια δολάρια για να επιστρέψουν τα αεροπλάνα σε αξιόπλοη και κατάσταση πτητικής εκμετάλλευσης, κάτι που επηρεάζει τελικά την τιμή τους;

Με την ευκαιρία μήπως κάποιος εισαγγελέας θα έπρεπε να διατάξει έρευνα για την καταγγελίες που είχαν υπάρξει παλαιότερα ότι τα αρχεία συντήρησης ενός τουλάχιστον A340 (μαζί και κάποιων 737) είχαν καταστραφεί/ χαθεί (τόσο τα έντυπα όσο και τα ηλεκτρονικά) στην φάση της διακοπής λειτουργίας της παλαιάς ΟΑ, κάτι που βέβαια θα απομείωνε την αξία του αεροσκάφους σε αξία ανταλλακτικών; (αν υπήρξε τέτοια έρευνα να μαθαίναμε τουλάχιστον τα αποτελέσματα)

Για την Ιστορία, οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό του 2011 και κατέθεσαν προσφορές ήταν η AerSale Inc. ($35 εκατ.), η AAR Corp. ($33,6 εκατ.) και η Universal Asset Management Inc. ($24,04 εκατ.). Έτσι η Apollo Aviation Group πλειοδότησε με $40,4 εκατ.

Μείνετε συντονισμένοι γιατί έπεται και συνέχεια…

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
gvla
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 776
Ημερομηνία εγγραφής : 2011-09-22

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum